Lojistiğin rolü değiştikçe, lojistikçilerin mesleki faaliyetleri ve meslek çevresinde gelişen kalıp yargılar da dönüşmektedir. Çoğumuz lojistiği malların taşınması, sipariş toplama, malların bir depoda depolanması ile ilişkilendiririz. Ancak, malların üretim şirketinden nihai tüketiciye nasıl ulaştığına dair araştırmaya dalarsanız, her şeyin çok daha karmaşık ve ilginç olduğunu anlamaya başlarsınız.
Bugün lojistik yeni zorluklarla karşı karşıya: satış kanalları gelişiyor (örneğin, e-ticaret pazarı hızla büyüyor), müşteriler daha talepkar hale geliyor ve satın alma davranışımız değişiyor. Ve nihai müşteri memnuniyeti, tedarik zincirinin her bir parçasının ne kadar etkili yönetildiğine bağlıdır.
Açıklama
Lojistikte bir kariyere en uygun başlangıç, başlangıç operasyon pozisyonlarında, yani bir depo çalışanı, sürücü veya sevk memuru olarak çalışmaktır. Böyle bir başlangıç, geleceğin yöneticisi veya analistinin temel lojistik süreçleri pratikte anlamasını ve hangi yönde daha fazla gelişmek istediğini anlamasını sağlar. Bu, antrepo, yerel veya uluslararası nakliye lojistiği olabileceği gibi gümrük operasyonlarında, tedarik planlamasında veya satın almada uzmanlaşma olabilir.
Yetenekler
- Stres direnci;
- Temel bilgi;
- İngilizce ve daha fazla dil bilgisi;
- Zaman yönetimi;
- Yönetim becerileri;
- Bir sorumluluk.
Açıklama
Kariyer geliştirme avantajları, bizimki gibi büyük şirketler tarafından, özellikle de geniş coğrafyaya sahip ağlarda faaliyet gösterenler tarafından sağlanmaktadır. Örneğin, perakende zincirleri, mağaza depolarından farklı bölgelerde bulunan merkezi dağıtım merkezlerine kadar her zaman farklı seviyelerde lojistik sitelere sahiptir. Çalışanları başka bir bölgeye, yeni bir site açılışı ekibine transfer etmek için bir prosedür oluşturduk. Lojistik yolculuğuna başlayan bir kişi için bu, yönetici pozisyonuna terfi etmek için harika bir fırsat. Ana şey, yeni karmaşık projeler üstlenmekten korkmamaktır.
Yetenekler
- deponun tüm bölümlerinde malların hareket süreçlerini iyi bilir;
- finansal bileşeni anlayın (maliyetleri ve bunların işletme faaliyetleri üzerindeki etkisini analiz edin);
- ayrı bir alanda ve vardiyada bir ekip yönetebilme ve işleri organize edebilme;
- BT sistemlerini ve lojistikte kullanılan yeni teknolojileri anlar.
Açıklama
Bir çalışanın hırsının amacı, bir yönetim kariyeri değil, onun ilgi duyduğu alanlarda uzmanlaşma fırsatı olabilir. Ayrıca şirketimizde çok sayıda nesne nedeniyle, örneğin depo lojistiğinden nakliye lojistiğine kadar her zaman yeni bir faaliyet alanına geçme olasılığı vardır. Ek olarak, yer değiştirme mekanizmaları genellikle çalışanların kişisel küresel görevlerini çözmelerine izin verir.
Yetenekler
- dakiklikle birleştirilmiş organizasyon;
- planlama ve analiz etme yeteneği;
- çoklu görev;
- zaman yönetimi;
- strese karşı direnç ve bir krizde çalışma yeteneği;
- sosyallik;
- öğrenilebilirlik.
Açıklama
İş dünyası statik kalamaz, sürekli gelişiyor. Bu alanın temsilcilerinin etkin çalışabilmeleri için modern iş araçlarını kullanmaları gerekmektedir. Yüz yılı aşkın bir süredir bu araçlardan biri lojistik olmuştur. Düzgün inşa edilmiş bir lojistik süreç, bir şirketin rekabet gücünün artmasını etkileyen ana faktörlerden biridir.
Yetenekler
• Lojistik süreçleri için yeni işletim çözümleri üzerinde düşünün ve uygulayın;
• Yeni hizmetleri uygularken görevlere öncelik verin;
• Proje uygulama sürecinde iş liderleri, ortaklar ve çeşitli operasyonel ekiplerle etkileşim kurun;
• İş süreçlerinin UML diyagramlarını oluşturun, bunları analiz edin ve geliştirme seçenekleri önerin;
• "Müşteri"yi bilgilendirin ve sözleşmeleri düzeltin;
• Yalın üretim kavramını pratikte uygulamak;